lördag 26 januari 2013

Lördag 26 januari. Seminarium.

Seminarier om bostadspolitik, nyproduktion, upprustning och ombyggnad, kommunala regler, för kommunalt aktiva är alltid lika roligt och givande att få medverka på.
Idag var jag inbjuden att tala på ett seminarium som hade ovanstående ämnen på dagordningen.
En Vd för ett kommunalt bostadsbolag inledde följd av en representant för SSU. Jag hade fördelen av att vara dagens tredje talare. Hade tid att lyssna in vilka frågor som deltagarna var mest intresserade av och kunde med det också anpassa mitt anförande. Kändes bra och fick uppskattande kommentarer efteråt.

Efter seminariet for Ewa och jag iväg till Sjödalsgymnasiet som hade öppet hus. Verkade vara en bra skola med mycket engagemang hos både lärare och elever. Efter att ha fått en skaplig insikt i skolans arbete tog vi med oss en av eleverna som vi skjutsade hem och åkte sen tillbaks till Dalarö.

Resten av dagen viktes till en del praktiskt arbete uppblandat med mailväxling. Skall försöka låta bli datorn i morgon men tvivlar på att jag kommer kunna låta bli att kolla mail och facebook.

Inga kommentarer: