fredag 31 maj 2013

Fredag 31 juni. Mediamöte. Affärsmöte. Lunchmöte.

Fredagen startade med ett möte där jagträffade en representant för Haninge kommun. Temat var hälsovårdsfrågor typ vatten, dricksvatten, avlopp och andra miljöfrågor. Det kommunala regelverket är snårigt det vet vi alla och idag fick jag det bekräftat. Tjänstemannen som jag träffade var väldigt insatt i alla frågor och kunde på ett pedagogiskt sätt informera om olika aktuella frågor och svar.

Eftersom ett inbokat lunchmöte sköts en vecka framåt passade jag på att äta lunch tillsammans med PO Brogren. Fick en utförlig bild av hur ombildningarna av hyresrätter till bostadsrätter i regionen fortsätter och då i huvudsak utanför Stockholms innerstad och närförorter nu är det Järfälla Huddinge och Nacka som gäller. Har bokat in ett par möten kommande vecka för att informera om hyresrättens förträfflighet.

Under sena eftermiddagen träffar jag ett par konsulter som jobbar med utvecklingsfrågor. De har ett spännande koncept som jag skall försöka fördjupa mig i. Börjar så smått formera framtiden det vill säga vad jag vill hugga tag i för utmaningar att arbeta med efter en tids ledighet.

Väl hemkommen såg jag den här vackra brunsprötade skymningssvärmaren sittande på insidan av fönstret. Fångade in den väldigt försiktigt och släppte ut den
.
Tänker vara helt ledig i helgen och är åter på bloggen kommande måndag kväll.

Inga kommentarer: