onsdag 24 april 2013

Onsdag 24 april. Motionsbehandling. Mail. Bilen rullar.

Under dagen har jag återigen läst igenom motionerna till fullmäktige. Många av motionerna handlar om organisationens inre liv men en del riktar till min stora glädje in sig på att stärka organisationens förmåga att ge stöd till hyresgäster/medlemmar.
Att utveckla vår förmåga att ge stöd till det lokala arbetet är oerhört viktigt om vi skall bli ännu mer framgångsrika i det lokala arbetet och tillvarata folkets rörelse i bostadsområdena.

Idag fick jag några timmar över och passade på att rensa ur mailarkivet. Under nio år samlas det en hel del i arkivet. En del på den gemensamma servern och en hel trave på den lokala hårddisken. Några som jag vill spara på av olika orsaker skickade jag vidare till min externa hårddisk. Framför allt gällde det arbetet med systematiserad hyressättning, förhandlingar, bostadspolitik men också en del intern mailtrafik.

Under sena kvällen ringde en medlem och förtroendevald som varit aktiv i många år både regionalt och lokalt men numera bara i sin Lokala Hyresgästförening. Anledningen var kommande fullmäktigemöte på lördag. Vi pratade igenom dagordningen valen och motionerna och förhoppningsvis ledde samtalet till att medlemmen känner tillförsikt inför lördagens kommande möte.

Idag kunde jag hämta bilen på verkstaden efter lördagens haveri med följande bogsering till reparationsverkstad. Elektronik är bra men inte när det går sönder. På bilen var det ett "styrdon" till parkeringsbromsen som hade gått sönder. Undrar om inte den gamla modellen med en spak på golvet att dra i var säkrare än en liten knapp på instrumentpanelen. Spaken kanske krävde lite mer kraft än en knapptryckning men det fanns ingen elektronik eller annat elektriskt som kunde krångla.

Inga kommentarer: