torsdag 28 februari 2013

torsdag 28 februari. Kvarboende Hyresgäster.

I svansen på ombildningarna av hyresrätter till bostadsrätter kommer att det finns hyresgäster som inte deltar i ombildningen av det hus de bor i. De hyresgästerna blir vad vi i dagligt tal kallar kvarboende hyresgäster.
I går var det ett möte på Hyresgästföreningen Södermalms föreningsexpedition på Krukmakargatan. De rapporter jag fått från mötet belyser med tydlighet att vi måste skapa någon form av nätverk för kvarboende hyresgäster i bostadsrättsföreningar.
Redan i morgon skall jag be kansliet skriva fram ett ärende till kommande regionstyrelsemöte där vi ger kontoret i uppdrag att i projektform stötta alla medlemmar som bor med en bostadsrättsförening som hyresvärd. Jag vet att det har prövats tidigare men det är inget hinder för att försöka igen.

Under dagen har jag läst igenom en del mail som fått ligga på vänt eftersom innehållet är av personlig karaktär. Efter att ha läst igenom några av dem flera gånger kan jag inte låta bli att förvånas över hur en del skriver om andra människor. Det känns lite som att när man mailar så går det bra att skriva vad och hur som helst.
I morgon tänker jag ha sportlov bortsett från ett möte med SVT på förmiddagen så det är lite osäkert om jag kommer blogga.

Inga kommentarer: