lördag 2 mars 2013

Fredag 1 mars/lördag 2 mars. SVT. Alby.

Startar fredagen med en tur till Kungsängen och Bra Bil. Instrumenten i bilen indikerar att motorn vill ha service. När jag ringde verkstaden fick jag omedelbart frågan om jag hade fyllt på motorolja och det hade jag. Kollade oljenivån förra veckan och fyllde på en halv liter så att det skulle vara olja upp till det översta strecket på oljestickan.
Numera vet jag att oljenivån får inte vara mer än 3/4 upp på oljestickans markering. Tycker det hade varit smartare att haft markeringen 25 procent längre ned på oljestickan. 550 kronor och en halv liter olja fattigare så var allt klart.
Strax före lunch träffade jag SVT i Gubängen i Stockholmshems bestånd av hyresrätter. De gjorde ett reportage i området och jag hade ordnat fram ett par hyresgäster dom de kunde intervjua. Inslaget kommer troligen sändas på söndag kväll.
Lördagen har gått åt till att lägga klinker på ett golv. Har aldrig gjort det tidigare men efter ganska många timmars jobb är det på plats. Det behövdes en hel del fixande med hörnor och givetvis en massa sågande av klinkers eftersom de antingen är får stora eller för små när raderna når väggen och skall avslutas med en sockelbit.

Vi avslutade dagen med att Ewa satte fog och jag eftertorkade med en tvättsvamp. Väldigt jobbigt men betydligt mer hållbart än att måla med någon golvfärg.

Läser  i tidningen Södra Sidan att när en eventuell köpare av Botkyrkabyggens hus på Albyberget besökte bostadsområdet hade gruppen "Alby är inte till Salu" planerat att få tala med den besökande spekulanten
Nu blev det inte så att de fick tillfälle att träffa någon eventuell köpare. De fick istället träffa tre polispiketbussar, väktarbilar, en Säpobil och en polishelikopter. Starkt uppställ av ordningsmakten för att klara av en grupp på tretton personer varav några med barnvagn och några gravida. Länk till Södra Sidan här www.direktpress.se/sodra_sidan/Nyheter/Polis-hindrade-protest-i-Alby/

Inga kommentarer: