onsdag 27 februari 2013

Tisdag 26 februari. Intervju. Revision. Regionstyrelsemöte.

Ibland hör studerande på KTH eller andra högskolor av sig för att få ställa frågor om hyror hyressättning nyproduktion ombildningar och en del annat som rör vår verksamhet. Idag hade jag besök av en doktorand som hade ett helt batteri av frågor med inriktning på systematiserad hyressättning. Frågorna var väl genomarbetade och jag hoppas att svaren visade hur viktigt det är med hyresrätter i en tillväxtregion som Stockholm samt betydelsen av att vårda bruksvärdessytemet.

Under eftermiddagen träffar jag ledningen för Rågsveds Folkets Hus och får en ordentlig genomlysning av verksamheten som under de senaste åren växt och blivit ganska omfattande. Uppdraget som revisor omfattar inte bara siffergranskning utan och verksamheten. Som vanligt var allt i god ordning och verksamheten tryggad på olika sätt.

Regionstyrelsens möte drog ut på tiden och det var inte så konstigt med tanke på alla ärenden. Speciell omtanke ägnades förhandlingsläget och bostadspolitiken samt kommande fullmäktigemöte. Mötet hade en trivsam ton och även om vi alla började bli aningens trötta när vi närmade oss avslutningen så behöll alla skärpan.

Hemkommen strax efter 23:30 satte jag mig vid köksbordet tillsammans med knäckebröd smör o kaviar för att stilla hungern ochsamtidigt  skriva bloggen som inte blir så lång eftersom sängen kallar. Måste vara pigg och rask i morgon bitti.

Inga kommentarer: