tisdag 19 februari 2013

Tisdag 19 februari. Handen. Syd-Ost. Förhandlingsrutiner.

Hyresgästföreningen i Haninge hade under kvällen styrelsemöte. Jag fick då tillfälle att träffa styrelsen och prata om den pågående namninsamlingen Ander Borg TACK PÅ FÖRHAND för att du avskaffade hyrskatten men också kommande kampanj Bostadslyftet. Viktigt att börja informera och bygga upp vilja och nätverk inför kommande kampanjarbete.

I min hemmaförening Syd-Ost var det också möte under kvällen. Tursamt nog för mig höll mötet på ganska länge så jag hann vara med på den senare delen av mötet.

Stig som är åter på banan höll i mötet med en glad och trivsamt ton som smittade av sig på resten av styrelsen. Dagordningen var fylld av punkter men mycket handlade om kommande årsmöte och därtill hörande planering.

Våra förhandlingsrutiner är ganska omfattande och idag fick jag återigen se att de behöver kompletteras. De kommande valen till våra regionövergripande delegationer måste givetvis finnas med på dagordningarna som skickas ut till föreningarnas årsmöten.
Förhandlingsenhetens biträdande chef har tillsammans med administratörerna på enheten gjort ett fantastiskt bra jobb när de läst igenom rutinerna och skrivit tydliga instruktioner som kan skickas ut till föreningarna inför kommande val.

Med jämna mellanrum så får jag frågor om vårt inre liv. Idag träffade jag två personer som hade en hel del frågor och funderingar om hur vi jobbar i regionen och då givetvis främst regionstyrelsen och föreningarna. Förhoppningsvis fick de svar på alla sina frågor som senare kommer ge någon form av återkoppling.

Våra husombud gör på många håll ett fantastiskt bra jobb. Med jämna mellanrum dyker frågan upp vilket material de behöver och hur de skall få tillgång till önskat material. Idag dök frågan upp igen och efter att återigen sneglat på gamla protokoll tror jag vi hittade en lösning som tillfredsställer alla parter.

Inga kommentarer: