fredag 21 december 2012

Torsdag 20 december. Metro. SVT. Strukturer.

I dagens Metro är det en stor artikel om Hyresbostadsutredning med en intervju av Bergendal regeringens utredare som skrivit rapporten. Läs artikeln i Metro sidan 16 den 20 december
Under gårdagen och idag har det kommer mail från hyresgäster som är tacksamma över hur vi bemött utredningen/rapporten.
Att vi får positiva mail från medlemmar och hyresgäster är inget ovanligt men mängden som kommit nu är ovanlig. Helt klart har väldigt många hyresgäster förstått hur allvarligt och tokfel det blir om utredningen skulle bli mer än en utredning. Jag vill passa på att tacka för alla mail, givetvis kommer jag besvara alla mail om allt går som det ska gör jag det i morgon.
Under dagen träffar jag SVT för att göra en intervju angående några kommande prövningar i hyresnämnden. Troligen kommer inslaget sändas den 27 december.

Hur förtroendemanna organisationen är organiserad i olika förhandlingsdelegationer, lokalt hyresgästinflytande, samråd, uprustningsproblematiken och en hel del annat hade jaf tillfälle att vid två olika tillfällen i dag prata och diskutera om. Det känns som att vi är på rätt väg i vårt arbete med att bli en ännu bättre samhällsaktör i de frågor som rör eller berör hyresrätten.

Att träffa och lyssna på olika samhällsdebattörer eller politiska lobbyister är alltid intressant. I dag hörde just en sådan person av sig och ville träffas. Vi bokade in en träff strax efter helgerna. Ser fram emot mötet.

Nu kommer jag att ta ledigt fram till det sjunde januari och under ledigheten blogga sporadiskt. Jag önskar alla bloggläsare en riktigt

God Jul och Gott Nytt År

Inga kommentarer: