söndag 30 september 2012

Söndag 30 september. Mailväxling-

Idag har jag läst in en del material rörande hyror och hyressättning vid upprustning och ombyggnad. Jämförelser med likvärdiga lägenheter är viktigt att ha vid prövningar i Hyresnämnden. Förra veckan fick jag ta del av ett sådant underlag som skall användas vid en prövning av nyproduktionsår. Efter att ha läst igenom det inser jag hur viktig vår hyresdatabas är för Hyresgästföreningens arbete när vi skall hjälpa medlemmar i en tvist med hyresvärden om hyresnivån.

Mail är ett fantastiskt snabbt sätt att skicka och ta emot information. Ofta kan det med dagens snabba sätt att kommunicera lösa frågor och problem före de blir långa och sega.

Idag fick jag klart för mig att det finns de som fortfarande föredrar den gamla modellen med handlingar som skickas med reguljär post, registreras och därefter bereds och hanteras. Självklart är det ett förfarande som skall respekteras. Känns lite skönt att det gamla sättet att tänka och handla inte försvunnit helt i denna värd av nya snabba sätt att kommunicera.

Inga kommentarer: