torsdag 22 mars 2012

Torsdag 22 mars. Mail massor av mail. Verksamhetsberättelsen. Stadsholmen.

Att kunna maila är en fantastisk tillgång men ibland kan jag fundera över om det inte var bättre förr. Idag har jag fått mai som jag besvarat många gånger. Jag verkligen försökt att svara väldigt tydligt och så kortfattat som möjligt att i hopp om att slippa få ytterligare mail som är oändligt långa med massor av ologiska påstående.
Men icke då mailen fortsätter att strömma in och jag läser alla i sin helhet. I vissa ögonblick önskar jag att antalet mail som man kan sända per dag liksom antalet tecken per mail skulle vara kvoterat.

Förorden till verksamhetsberättelsen liksom slutorden är alltid lika svårt att skriva. Det är nästan omöjligt att kort skriva om året som gått och vad de viktigaste händelserna varit. Det är toksvårt att välja bland allt vi tillsammans genomfört men jag hoppas att det till slut blev ok.

Jag har tidigare skrivit om medlemmen som är hyresgäst hos Stadsholmen. Familjen har frusit hela vinter och det har varit fuktigt i lägenheten.
Nu har den nya ledningen för Stadsholmen observerat problematiken och vidtagit kraftåtgärder. Hantverkare har varit på plats och reparerat fönsterbågar och en del annat. Måste kännas skönt för hyresgästerna att ledningen för Stadsholmen tar problematiken på alvar. Det bådar gott inför framtiden.

Inga kommentarer: