fredag 2 oktober 2009

Fredag 2 oktober. Bostadspolitik o kampanjmaterial.

Pressbilder har vi varit på väg att ta nya sedan början på året. Nu blev det mer aktuellt än tidigare eftersom en ny broschyr är under produktion och bilder skall förnyas. Sune en trevlig och proffsig fotograf har tidigare i veckan varit runt i söderort och kollat miljöer och ljusförhållanden.
Idag var det dags för fotografering. Vi träffades i Hökarrängen for vidare till Enskede och avslutade i Hagsätra. Idag var det kallt ute runt +8 men det gäller att härda ut. Hoppas att bilderna blir bra så det blir utdelning på allt frysande.
Under eftermiddagen är jag iväg och hämtar lite tänk inför kommande kampanj
Bygg Om, Bygg Nytt, Bygg Här.
Jag tror på tänket i materialet kommande måndag skall jag testa det på lite kampanjfolk. Om det faller väl ut skall jag sätta idén på kommande verksamhetskonferens.

Media hör av sig varje dag nu rörande utspelet om att begära omförhandling av de avtal som finns för 2010 års hyror i allmännyttan i Stockholm. Spännande att se vad utfallet kommer att bli.
På måndag är det möte med styrgruppen för nya webben. Det börjar dra ihop sig inför de avslutande strategiska besluten.
Kommade verksamhetskonferens kommer att bli kanonbra det syns på programmet. Nu gäller det att all logistik funkar med bordsplaceringar fikapauser middagar luncher besökare ja allt.
Under dagen får jag ett par frågor som rör de gamla/nuvarande förhandlingsrutinerna. Hur skall det väljas till delegationerna från det allmännttiga/privata beståndet. Jag reder ut det hela men inser samtidigt att vi har ett par problem att hantera. Skall försöka reda ut det på måndag.

Fredagskvällen är ledig kväll så jag bloggar strax före 22.00 och stänger ner datorn.

Inga kommentarer: