lördag 12 september 2009

Lördag 12 september. SMS. Båttur. Rågdalen. Kissande granne ger lägre hyra. Nätverket Rädda Hyresrätten.Unga Örnar/Myran

SMS är ett otroligt snabbt sätt att prata med en eller många samtidigt. Idag har det varit glada SMS med vänliga häldsningar som dominerat.

När jag promenerat mellan Rågsved och Hagsätra har jag paserat Rågdalen en parkanlägging som byggdes upp restaurerades med medel från Ytterstadssatsningen om jag minns rätt. Helt fantastiskt fint.

Nätverket Rädda Hyresrätten är ett nätverk som rullar på mailen. En grupp som hjälper och stöttar varandra på ett enaståede bra sätt. Nätverket startades av engagerade hyresgäster som behövde ett forum för att utbyta erfarenheter och kunskaper. Jag följer resonemangen och får på det sättet en dagsaktuell bild.

En samarbetspartner för att få igång unga hyresgäster har och är på en del håll Unga Örnar. Vi har bra lokaler i bostadsområdena som om vi öppnar upp dom kan stimulera till en hel del engagemang bland de boende. I bland annat Svedmyra i södra Stockholm har det skett på ett framgångsrikt sätt.
I morse när Ewa och jag for ut på sjön var vädret vacker men lite blåsigt. Vi var nog laddade för en ganska lång tur med övernattning i någon fin vik men under eftermiddagen började det mulna på så vi styrde hemmåt efter att ha ätit en sen lunch slöat och småsovit i båten och läst tidningar.

Total avkoppling i en uppvärmd båt. Dieselvärmaren tuffar på och värmer ordentligt. Inga problem att hålla 24 grader i ruffen och under kapellet.

Avslutningsvis kissande granne lägre hyra länk: http://www.e24.se/pengar24/bostad/artikel_1561815.e24

Inga kommentarer: