fredag 4 september 2009

Fredag 4 september. Personaldagarna i Örebro med agenda arbete och sminarier.

All personal på ett och samma ställe blir hundratals och åter hundratals HGF:are. En samlad kunskap som slår allt när det gäller hyresfrågor.
Humöret var på topp hos alla jag träffade bara nöjda glada och framåtsträvande människor.



Under förmiddagen var det grupparbete med närmare 800 personer i grupper med sex till åtta deltagare. Enastående bra riggat av de ansvariga.
Efter en gemensam lunch var det seminarier med för oss aktuella frågor.



Jag deltog i två stycken det ena om allmännyttans roll med Jörgen Mark-Nielsen från SABO och Pär Svanberg som seminarieledare. Det andra som jag deltog i handlade om negativa människor och konflikthantering seminarieledare var Sigun Sjöberg. Båda seminarierna var engagerande och givande.

Hinner med ett gäng telefonsamtal från medlemmar och förtroendevalda under resorna till och från Örebro. Det mesta handlar om ombildningsförsöken av hyresrätter till bostadsrätter och lokalt inflytande i förhandlingar om lokala frågor.

Lite avundsjuk är jag på alla som skall gå på kvällens bankett i kongressalen. Om den är bara hälften så bra som allt annat varit idag så kommer de som går dit att få en fantastiskt trevlig kväll.

Väl hemma igen svara jag på några mail och läser några protokoll från den kommunala beslutssfären. Det är inte bara vi i Hyresgästföreningen som har många möten och protokoll i den politiska världen ligger de på topp i den grenen.

Inga kommentarer: