onsdag 22 juli 2009

Onsdag 22/7 Båttur Knäpp mobiltelefon

Idag torsdag visade sig skärgärden från sin bästa sida lagom varmt ingen sjögång ingen blåst ja kort dagt ett toppenväder. Ewa och jag hade med oss respektive föräldrar en tur på sjön.

Vi hade en riktig toppendag där vi såg både sjöfågel och olika landlevade djur.

Vi kunde inte låta bli att ta en tur förbi Dalarö Skans och den intilliggande Skarvön. Det går inte att låta bli att förundras över den förödelse som skarvarna ställer till.

Vi gjorde ett par stopp och gick iland för att både äta och dricka kaffe.


Under dagen är mobilen märkligt tyst så när vi lägger till vid bryggan kollar jag på telefonen och ser att den har fått stora knäppen. Telefonen frågar efter pukkoden och den har jag givetvis inte.

Inte undra på att det har varit tyst och den kommer fortsätta vara tyst tills jag kommer åt pukkoden.
De som vill nå mig får maila till terje.gunnarson@hyresgastforeningen.se





1 kommentar:

Johan Johansson / Rädda Linjalen sa...

Skarvön är verkligen spooky, men den är åtminstone till glädje för skarvarna. Dalarö Skans däremot har aldrig fyllt någon som helst funktion om jag förstått saken rätt.

Hursomhelst. När jag ser bilderna längtar jag ut till Björkösund på Ornö. Dir har jag ännu inte hunnit ta mig i sommar. Ombildningsterrorn gör oss som är drabbade av den stadsbundna i evighet amen!