torsdag 11 december 2008

Torsdag 11/12 Konsult. Lunchmöte. Linjalen. LH Konferens.

Att lyssna på andra utanför vår organisation är viktigt. Idag hade jag ett morgonmöte med en konsult och gick igenom läget utifrån och in i vår organisation. Vi pratade en hel del om komunikation och information och vilka frågor vi har i centrum.

Lunchmöte med en politiker har jag med jämna mellanrum idag var det dags för ett möte med en bostadspolitiker. Viktigt att lyssna och förstå vad varför och hur det tänks i politiken och politikernas värld.

I kvarteret i linjalen på Söder (Åsögatan) finns ett gäng hyresträttsföreträdare som gör ett starkt jobb. Idag träffades vi och gick igenom vilket stöd de behöver för sitt fortatta arbete. Jag och tre personal från boutvecklingsenheten träffade fyra representanter från nätverket Linjalen som var väldigt engagerade. Otroligt starkt jobbat hittills. Jag hoppas stödet skall räcka till för att hålla emot ombildningsivrarna.

Under kvällen var jag på LH konferens i Tumba. Som vanligt ett bra och välplanerat möte. Jag fick prata om bostadspolitik och varför vi har projektet som sysslar med systematiserade bruksvärdeshyror. Förhandlingschefen var med och presenterade fakta rörande projektet på ett bra och engagerat sätt som väckte både intresse och frågeiver. Styrde hemmåt strax efter 20.30.

1 kommentar:

Kenneths Östbergablogg sa...

Mycket bra att Linjalen får ordentligt stöd från regionen. Synd att andra inte fått samma stöd när det varit dags för ombildning detta hade kanske förändrat läget lite grand. Regionen borde också ta tag i de uppenbara fel som begåtts under ombildningarna och då tänker jag på vad Uppdrag Granskning vaskat fram kanske har regionen ändrat synsätt på detta också så att de förtroende valda har något säga till om och inte som just nu att regionen är mer eller mindre tjänstemannastyrd

LH Östberga