söndag 15 april 2012

Söndag 15 april. Nyvald ledamot i föreningsstyrelsen.

Nyvalda ledamöter i föreningsstyrelserna har under helgen träffats och växlat förnuft och erfarenheter med varandra. Under förmiddagen hade jag förmånen att få träffa hela gänget och hålla ett anförande och lite dialog.
Det fanns en hel del att prata om eftersom jag fått i uppdrag av bildningsledarna att informera om uppdraget som förtroendevald på föreningsnivå. en del organisationskunskap, hur ekonomin fungerar samt möjligheten att söka extra anslag för aktiviteter, relationen föreningarna regionstyrelsen, förhandlingar och bostasdpolitik.
Jag försökte få med så mycket som möjligt men det finns hur mycket som helst ann prata och informera om.
Givetvis är deltagarna välkomna att höra av sig via mail
 terje.gunnarson@hyresgastforeningen.se om de i framtiden kommer på frågor som de vill ställa utifrån mitt anförande idag.
Efter en gemensam lunch och att ha lyssnat på Janåke Skoog


så drog jag mig hemåt för att umgås med hustru och barnbarn.

7 kommentarer:

Joakim von Anka sa...

När ombildningar var på tapeten och boendekostnaderna kunde sjunka tusentals kronor per månad var Hyresgästföreningen och deras anhängare i Rädda väldigt upprörda.

Nu stiger hyrorna mer än andra kostnader i samhället (jämför senast Stockholmshems höjning på 2,48 % med KPIF på 1,6 % - ökning på 50% mer än övriga kostnader i samhället).

Då sitter Hyresgästföreningen / Rädda och verkar helt nöjda. Inte ett ord av protester mot höjda kostnader, däremot ett väldans palaver när sänkta boendekostnader diskuterades.

Det är en märklig värld vi lever i ibland...

Hur kommer detta sig, Hyresgästföreningen?

Joakim von Anka sa...

Blev du svarslös, Terje?

Terje sa...

Vad skall jag svara på?
Ett retoriskt resonemang som inte leder någonstans?

Anonym sa...

Du kan ju förklara varför du och Hyresgästföreningen motverkar lägre boendekostnader men sitter nöjt och lugnt när de stiger.

För oss andra är en sådan hållning väldigt besynnerlig.

Joakim von Anka sa...

Terje Gunnarsson klarar inte av att förklara sin besynnerliga hållning.
Yngligt att inte kunna svara ens.

Terje sa...

Finns inget att svara på!
Du har din retorik och jag min.
Vh

Joakim von Anka sa...

Det är inte retorik, Terje.
Det är en fråga.

Men jag antar att den är för besvärande för att svara på.