fredag 3 maj 2013

Torsdag 2 maj - Fredag 3 maj. Regionkonoret. Projekt. Framtida sysselsättning.

Gårdagens besök på regionkontoret tog betydligt längre tid än jag planerat. Det blev en hel del prat om allt möjligt med både personal och den nyvalde ordföranden. Lämnade både telefonkort och entrekortet till berörd personal märkligt nog kändes det inte ett minsta tråkigt.

Passade på att ta en tur till Hyresgästföreningen i Botkyrka-Salems föreningsexpedition och hälsa på ett gäng förtroendevalda som avtackade sin förhandlare Astrid som skall börja jobba i en annan region.
Årets förhandlingsresultat rörande de privata fastigheterna i föreningsområdet kan Astrid vara mycket stolt över. De flesta har fått en hyresjustering/höjning på mellan 0,8% - 1,4% ett fantastiskt bra jobb.

Har fått en förfrågan om jag vill köra igång ett samarbetsprojekt med fyra olika intressenter. Har läst förslaget till projektplan med stort intresse och tycker den ser spännande ut men den behöver utvecklas och fyllas på med när var och hur.
Igår kväll fick jag en helt otroligt tung och gedigen ordförandeklubba av en månårig förtroendevald. Klubban skall få lite puts sen kommer den att bli tokfin. Kommer bli häftigt att använda den framöver. Tusen tack Ragnar!

Idag fredag har jag läst dagstidningarna mer ingående av vanligt. Börjar förstå att jag för första gången på nio år disponerar mängder av egen tid och inte behöver hålla koll på klockan, mailen och mobilen hela tiden.
När jag satt i solen och läste tidningarna kom årets första fjäril flygande och landade på dörrtröskeln bredvid mig.
Har bestämt mig för att försöka ta det lugnt i några månader och under den tiden återuppta en del kontakter och sätta mera rull på firman igen den har fått stå tillbaka för ordförandeuppdraget som numera är avslutat.

Inga kommentarer: