måndag 3 december 2012

Måndag 3 december. Kontorsarbete. Arbetsutskott. Bojring.

Det blir en kort blogg idag. Jag har problem med uppkopplingen av internet.
Ägnat större delen av dagen till att klara av en del eftersatt kontorsjobb. Hann ikapp med det mesta och har som mål att klara av resten under den här veckan.
Dagens möte med regionstyrelsen arbetsutskott blev aningen splittrat. Efter en inledning där vi fick ta del av regionens bildningsplan föredragen av bildningsledarna på ett tydligt och informativt sätt hade vi ett avbrott för att genomföra ett telefonmöte med Förhandlingsledare och förtroendevalda i våra förhandlingsdelegationer.
På globenkontoret var det också möte i vår förhandlingsdelegation gentemot Stockholmshem. Efter att blivit tillfrågad om jag kunde komma in och ge en bild av det politiska läget var jag där en kortare stund och beskrev läget i regionen.
Arbetsutskottet behandlade bland annat ansökningar om stöd från en innrestadsförening och ett par föreningar i södra regionen. Båda ansökningarna skickades i retur utan att blivit tillstyrkta. Förhandlingsläget, bostadspolitiska läget, dagordningen till kommande styrelsemöte och del annat fanns också på dagordningen.
Under dagen lyckas jag med att hjälpa en god vän att bli av med en bojring. Lade in en annons på Blocket i går och mot alla odds ringde en spekulant som under förmiddagen köpte bojringen. Tänkte när jag lade ur annonsen att det kommer gå trögt med tanke på årstid och väderlek men köparen hade siktet inställt på kommande sommar.

Inga kommentarer: