fredag 30 november 2012

Torsdag 29 november. Morgonmöte. Konsult. Bloggläsare. Upplands-Bro. Båtupptagning.

Inleder dagen med ett kort möte hos Fastighetsägarna Stockholm  att reda ut ett par frågeställningar. Mina frågor är raskt avklarade så efter en kopp kaffe är jag en tur till ett hus på Flemmingatan som är under upprustning. Huset ägs av en bostadsrätts förening men det bor flera hyresgäster i huset också. En medlem som bor i huset har ring flera gånger och är bekymrad över hur det ser ut i huset.

Ibland är det nyttigt att träffa någon utanför organisationen för att få vädra tankar och funderingar samt hitta färdriktning och lösningar på olika problem eller frågeställningar. I dag passade jag på att ta mig tid för ett sådant samtal.

Bloggläsare ringer med jämna mellanrum och frågar om sådant jag skrivit om på bloggen. En dam som missade mötet i Lokala  Hyresgästföreningen Väktaren i går hörde av sig idag och hade en del frågor och funderingar. Efter att ha svarat på några frågor skickade jag henne vidare till LH väktarens ordförande som är väl påläst om vad som händer i kvarteret.

I Upplands Bro får det allmännyttiga bostadsbolagets styrelse rejält på pälsen av kommunens revisorer för hur de har hanterat ombildning av hyresrätter till bostadsrätter. Jag har läst revisionsrapporten och den år inte nådig. Kan inte komma ihåg att jag sett något liknade någon gång. Läs mer i tidningen Hem och Hyra

Under eftermiddagen tar jag ledigt några timma för att ta upp båten. Det blåser råkallt och luften är fylld av snö med andra ord ett riktigt ruskväder som gör att det inte går att undvika att bli blöt. Får hjälp av en bussig kompis som har en båttrailer så själva båtupptagningen går smidigt men det är kallt och minusgrader så jag lyckas inte låsa upp hänglåset som låser fast motorn i båten. Eftersom mörkret faller snabbt så här års får båten ligga kvar på trailern tills i morgon. Får låna med mig Ewa hårtork och försöka tina upp låset.

Inga kommentarer: