fredag 4 november 2011

Fredag 4 oktober. Vacker dag.Primula.

En av våra större dagstidningar hörde av sig idag. Temat var Fastighetsföretaget Primula det bostadsbolag som vill köpa hyresfastigeter i Kärrtorp och Bredäng. Det pågår en granskning av affären och frågorna jag fick var i högsta grad intressanta för alla berörda. Jag vet att det har varit många människor eengagerade på olika sätt och i olika forum när det gäller försäljningarna av fastigheterna i kärrtorp och Bredäng.
Jag har fortfarande inte klarat av att hacka i mig Berthold Gustavsson uttalande att Primula har mer ekonomiska muskler att klara kommande upprustningar än Svenska Bostäder. Bertold är ordförande för ett av de mest ekonomiskt starka bostadsföretag kanske till och med det rikaste av alla som finns i Sverige, Tråkigt med en styrelseorförande som inte har större tilltro till det bolag han företräder.

Under sena eftermiddagen tog jag säsongens sista tur med roddbåten. Rått och dimmigt på sjön nu är det inte långt kvar till vintern det känns. Avslutar turen och med hjälp av en kompis som ahar båttrailler kör hem båten och lägger den på tomten. Imorgon skall den göras ren och vändas upp och ner sen inväntar vi våren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du fortsätter spy ut ditt hat mot Primula och privata alternativ.
Vänster-aktivist betald av oss HGF:s medlemmar!

Jag bor i ett av husen i Bredäng och tror det blir bra. Men jag har en positiv syn på andra människor. Hur är det med dig på den punkten?

Terje sa...

Snälla du. Nu får du väl kamma till dig. Jag har inte uttalat något hat mot Primula.
Jag är inte någon väsnsteraktivist fattar inte var du får det ifrån.
Har en betydligt mycket mer positiv syn på andra människor än vad du har.
Dessutom gömmer jag mig inte bakom signaturen anonym.

Abacus sa...

@Anonym, du hör uppenbarligen till den lilla skara som tror att det bli kommer att bli bättre med privat hyresvärd. På vad sätt kommer det att bli bättre? Kan du förmedla det tro?

Dom som inte vill att det ska säljas till privatvärd är rädda för att det blir sämre dvs platsen i internkön försvinner troligtvis, hur gör man när man behöver byta lägenhet pga ändrade familjeförhållanden etc. Såna grejer är inte helt utrett än hur det kommer att bli.
Sen får man inte glömma bort ekonomin, den privata hyresvärden det pratas om här har underskott i sin verksamhet just nu. Vad säger att det är bättre än den nuvarande värden, som då har full soliditet?

Jag tror inte 4000 insamlade röster mot försäljningen av Kärrtorp/Bredäng har fel.

Anonym sa...

Abacus sa...
@Anonym, du hör uppenbarligen till den lilla skara som tror att det bli kommer att bli bättre med privat hyresvärd. På vad sätt kommer det att bli bättre? Kan du förmedla det tro?

Dom som inte vill att det ska säljas till privatvärd är rädda för att det blir sämre dvs platsen i internkön försvinner troligtvis, hur gör man när man behöver byta lägenhet pga ändrade familjeförhållanden etc. Såna grejer är inte helt utrett än hur det kommer att bli.
Sen får man inte glömma bort ekonomin, den privata hyresvärden det pratas om här har underskott i sin verksamhet just nu. Vad säger att det är bättre än den nuvarande värden, som då har full soliditet?

Jag tror inte 4000 insamlade röster mot försäljningen av Kärrtorp/Bredäng har fel.

2011-11-06 07:56
-------


Med tanke på att bara 10% av Stockholmarna ens vill bo i hyresrätt - tillsammans med att hyresrätten är en dyr boendeform.

Och att i princip ALLA ombildningar i Stockholm har gått igenom.....

SÅ skramlar ditt uttalande som den tommaste burken.
DU uttallar dig för ett kollektiv som bara finns i din fantasi.

Det är även HÄR Hyresgästföreningen gör fel och motverkar sina medlemmars vilja.

// Petter, Kärrtorp

Petter sa...

Jag har varit i kontakt med Primula (p.g.a. andrahandsuthyrning, förändrad hyra utan att meddela detta, med mera) efter försäljningen och kan ju bara konstatera att det rör sig om ett mycket ohumanistikt bolag.

Handläggare på SB var alltid trevliga, sakliga och professionella (läs: kan rättigheter och skyldigheter som hyresvärd/boende, hyreslagar med mera) medan Primula är raka motsatsen. Kan inte rekommendera någon att hyra av de om man har ett val. Nu blir det bara en massa tjafs med hjälp av Hyresnämnden och andra instanser.

Så nej, ingenting har blivit bättre med denna privata värd.