fredag 5 februari 2010

Torsdag 4 februari. Delegationsmöte. Ordförande och verksamhetskonferens,

Idag har jag varit ledig större delen av dagen. Att vara ledig och enbart hålla på med privata göromål käns riktigt lyxigt.

Som jag tidigare nämnt har vi en delegation som vi valt att företräda hyresgästerna i region Stockholm på kommande stämma i Uppsala. Kvällens möte innehöll information om hur vi skall jobba på stämman. Kåre Andersson från region mitt informerade om påverkanstorg och hur resonemang i plena kommer gå till. Ett resonemang om förhållningssätt ansvar och roller fördes och delegationen enades om ett demokratiskt arbetssätt. Till delegationsledning utsågs Janåke Skoog, Harriette Sonderwal, Jonas Carlsson, Marina Fredriksson.

Inför kommande verksamhets och ordförandekonferens i mars börjar programmet bli klart. Vår nya förhandlingsroll, Kampanjen Bygg om Bygg nytt kommer givtetvis vara en del av arbetet på konferensen, bostadspolitik och en hel del annat. programmet kommer skickas ut i god tid till deltagarna.

Väl hemma så monterar jag ihop en byrå som vi köpte på IKEA i söndags, helt otroligt hur många delar en byrå betstår av. Efter någon timme var det klart och jag kännde mig riktigt nöjd.

Inga kommentarer: