söndag 31 januari 2010

Söndag 31 januari. Ikea besök. Planering för kommande vecka. Konsultmöte.

Idag har jag varit på Ikea i flera timmar. Detta jättevaruhus med massor av möbler platta paket som sedan skall moteras ihop till stolar hyllor skåp lådor och garderober. Vi kryssade fram mellan stressade småbarnsföräldrar med barnvagnar och kundvagnar. De måste vara utrustade med en gigantisk portion av tid och tålamod.
Kommade vecka är det en hel del möten som rör det mesta i en ordförandes värld. Politikermöten interna möten kampanjtänk personaldag på tisdag motioner till vårfullmäktige som skall beredas och besvaras m.m.
På torsdag träffas vår förbundsstämmodelegation kl 18.00 på kontoret i Globen. Inbjudna är alla ordinarie ombud plus ersättare regionstyrelsen och kontorets ledningsgrupp. Alla kommer att få färsk information om upplägg.
Under eftermiddagen bokar jag ett möte med en utvecklingskonsult. För mig är det viktigt att få bryta tankar och funderingar med någon utanför Hyresgästföreningen. Någon som kan ställa de rätta frågorna och vara ett bollplank.
Vår presstalesman söker mig under eftermiddagen och vi ringer om varandra ett antal gånger. Vi får så småningom kontakt och jag får en hel del information om vad som hänt i slutet av förra veckan och under helgen.
Två av regionens föreningsorförande hör av sig om olika frågor. Utförsäljning av hyresrätter och organisationsfrågor dominerar agendan.

Inga kommentarer: