lördag 30 januari 2010

Lördag 30 januari. 85 års kalas uppblandat med HGF frågor.

85 år är en ansenlig ålder som min mor firade idag bland släkt och vänner. Självklart hade många vänner infunnit sig till firandet men absolut bäst var att mina norska kusiner tog sig tid att komma hit.

Under dagen kommer en del sms angående olika händelser i hyresgästvärlden. Jag hade lovat att inte svara/prata i mobilen men sms fungerar också att kommunicera med. Bokade några möten och skall återkomma till några under måndagen.

Via mail får jag positiva synpunkter på förbundets utspel rörande ombildningar och tillsyn så att de skall gå rätt till. Självklart är det så att vi måste försöka påverka lagstiftningen samtidigt som vi bedriver opinionsbildning mot ombildning. Det ena förtar absolut inte det andra.

Nu kan man läsa om hur nya Slussen mitt i Stockholm kan tänkas bli. Mycket av den befintliga veksamheten kommer försvinna till förmån för gångtrafik och små resturanger. Förhoppningsvis blir luft och miljö bättre för den boende runt slussen. Klicka på länken och se ett TV inslag på DN:s webb TV: http://www.dn.se/webbtv/nyheter/nya-slussen-ombyggnation-forslag-1.1032758

1 kommentar:

Jonas Carlsson sa...

Det måsta ha varit ovanlig att inte hela tiden prata i mobilen!!!!