fredag 5 juni 2009

Fredag 5/6 Politikermöte. Ombildningar. Hyresgästprofil. Hyresgästföreningen Plus

Arbetsdagen startar tidigt idag vi har styrelsemöte i Hyresgästföreningen Plus klockan kvart över åtta. En fråga på dagordningen men en viktig sådan som rör en av våra medlemsförmåner efter ett genomlysande fördragning från Vd har vi ett ordentligt och djupare resonemang före vi tar ett enigt beslut.
Under dagen får jag en inbjudan till ett politikermöte kommande måndag. Stadshuset i Stockholm klockan 19.00 på måndag är vad som gäller.
Almedalen på Gotland är en samlingspunkt i Juli för organisationer politiker och debattörer. Jag har fått några inbjudningar och funderar just nu på om jag skall åka eller inte till Almedalen i sommar.
En politisk ungdomsorganisation har en mängd seminarier under några dagar i Dalsland. Jag har blivit inbjuden att delta och känner mig onekligen både glad och hedrad över att ha blivit tillfrågad.
Ombildningarna av hyresrätter till bostadsrätter fortsätter och med det i släptåg de obligatoriska konstigheterna. I Östberga finns en BRF som inte vill låta varken hyresgäst eller en våra jurister som är ombud för hyresgästen läsa ett stämmoprotokoll i aktuell fastighet. Det har gått så långt, vilket är fullständigt tokfel, att hyresgästen som vill läsa protokollet nu med hjälp av juridiskt ombud från HGF måste begära handräckning via kronofogden. Undrar varför protokollet är så hemligt.
Hyresgästprofil röstar för ombildning står det idag att läsa på Hem och Hyras rikssidor och de lokala sidorna i region Stockholm. När jag läser artikeln blir jag väldigt förvånad. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänkat mig detta. Det har cirkulerat mail med den här informationen men jag har inte velat skriva om innehållet eftersom jag haft svårt att tro på riktigheten i innehållet. Speciellt efter debattartiklar och insändare i media som profilen skrivit.
Länk till Hem o Hyra: http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hemhyra/firstpage/edition/110/everyone/firstPage?ViewMode=0&orgId=110&movefirst=firstPageItem20090605_103157087&ObjectID=246132

eller:

http://www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hemhyra/firstpage/edition/0/everyone/firstPage?ViewMode=0&orgId=0&movefirst=firstPageItem20090604_170650297&ObjectID=246113

Inga kommentarer: