torsdag 30 april 2009

Torsdag 30/4 Mail. SVT. Arbetslunch. Förhandlingar.

För någon vecka sedan fick jag ett mail från en ordförande i en bostadsrättsförening i Stockholms innerstad. Inget ovanligt i det eftersom många som vill ombilda har en tendens att reta upp sig på hyresgäster i berörda hus som inte vill ombilda. Idag tog jag mig tid att svara utförligt på mailet. I mitt svar försökte jag belysa den problematik som alla står inför. Jag hoppas på förståelse för de synpunker som jag framför. Det gäller att ha fördrag med allas åsikter och vi försvarar givetvis hyresätten och dess bevarande.

Strax före lunch gör SVT en längre intervju med mig rörande boendefrågor. Får se framöver hur mycket det blir av inslaget.

Idag åt jag en arbetslunch med en god vän. Vi pratade om allt möjligt till och med hyresgästföreningen var med på ett hörn. Alltid kul att prata framtidsfrågor med någon som tänker, ser, och vill bidra till utveckling.

Jag hinner med en del tänk rörande förhandlingsrutiner och dess kommande framskrivning. Det är en hel del att tänka på för att få till det inte bara nu utan även långsiktigt. Vi behöver ha en struktur/rutiner som kan möte morgondagens krav.

Idag går jag hem i tid och avslutar arbetsdagen med några telefonsamtal som rör ombildningar i våra södra länsdelar.

Imorgon skall båten sjösättas och på lördag skall den överlämnas till de nya ägarna för vidare sjötransport norrut.

Inga kommentarer: