söndag 26 april 2009

söndag 26/4 Mail och telefon. Media? Vilodag med Gabriel.

Under dagen har jag en hel del mail och telefonsamtal att besvara från förtroendevalda i regionen. Många grattis till omvalet som regionordförande men också en hel del frågor och funderingar rörande en del mail som cirkulerar rörande HGF:s och SABO:s gemensamma skrivelse till regeringen.
Jag har skrivit om det tidigare och skriver det igen, jag har stor förståelse för alla frågor och funderingar som rör detta brev. Samtidigt blir jag bekymrad över en del negativa reaktioner och att de blir en extern debatt. Vi måste givetvis rigga ett informationsmöte och bjuda in föreningarna i regionen. Måste ta tag i det under morgondagen.
En facktidning hörde av sig till mig under slutet av förra veckan. Jag fick en hel del frågor om vårt projekt med systematiserad hyressättning. Svaren var samma som både vår projektledare Erik Elmgren och jag givit under och efter våra informationer till förtroendevalda och medlemmar på konferenser och öppna möten. Undrar om det blir någon artikel.

Barnbarnet Gabriel har inte blivit bortskämd på ett tag så idag ficka han en cyckel av momrmor och mig. Cyckeln köpte vi i höstas och nu var det läge att ta fram och montera ihop den. Vi hjälptes åt med meckandet.
Efter någon timme var det klart med styre, stödhjul och häftigaste/värsta tutan med blinkande röda och blå lysen monterat. Sen bar det iväg på en cyckeltur i lekparken. En mycket stolt herre trampade på och tutade så jag blev anfådd av att halvspringa bredvid.

Inga kommentarer: