måndag 27 april 2009

Måndag 27/4 Kommunikation. Hem o Hyra. Ombildningar i Haninge. FS i Göteborg

Under förmiddagen har vi ett möte om hur vi informerar om vårt projekt systematiserade bruksvärdeshyror. Det är viktigt att vi informerar löpande om vad som sker i projektet.

Tidningen Hem och Hyra vill veta om jag har några reflektioner efter att ha blivit omvald till regionordförande. Självklart har jag en hel del tankar och funderingar. Det tar säkert några dagar före jag smält intrycken. Jag får lägga ut en länk till Hem o Hyra imorgon när atikeln kommit in.
Ombildningarna tar fart mer o mer i Haninge. Nu är det återigen Akelius fastigheter som är aktuella. ACTA i centrala handen jobbar på för fullt med att få igång ombildningar och Haninge Bostäder lär ha ett område med radhus i Vendelsö som enligt PO Brogren är föremål för ombildning. Vi har ett flersamtal samtal om den här problematiken under dagen men också om

Förvaltaren i Syndbyberg och de tomma lägenheterna i området Ör. 30 tomma lägenheter i ett bostadsområde jag undrar hur många tomställda lägenheter det finns i hela Förvaltarens bestånd.
Under kvällen startar jag bilen och åker jag till Göteborg och förbundsstyrelsens möte. I morgon skall vi ha styrelsemöte men också få besöka området Lövgärdet och få höra om uppdrag M och dess verksamhet i området.
Checkar in på hotellet ganska sent och skriver min blogg strax efter midnatt.

Inga kommentarer: