lördag 20 oktober 2012

Lördag 19 oktober. Politikerhearing. Nyproduktion. Vädret. Stroke.

Kommande vecka kommer det vara en"politikergrillning" i Nynäshamn. Det kommunala bostadsbolaget i Nynäshamn har varslat om att man är på gång att sälja stora delar av sitt bostadsbestånd uppemot 20-25 % rycktas det.
Så gott som alla politiska partiet har tackat ja till inbjudan som Hyresgästföreningen i Nynäshamn skickat ut.
Det sägs att det finns flera olika bolag som är intresserade av att köpa hyreshus av Nynäshamns bostader och det inte så konstigt eftersom bolaget generellt sett har välskötta fastigheter.
Alla som är intresserade är välkomna till stora samlingssalen i
Församlingshemmet Hamngatan 6
den 25 oktober klockan 19.00

I tidningarna har det de senaste dagarna funnits flera artiklar om att det startas bostadsbyggen på olika håll i regionen och av dessa är det uppemot 40 % hyresrätter och det känns toppen. Det är både kommunala och privata bolag som bygger nu hoppas jag att hyresnivåerna på det som byggs inte skall bli ohemult höga utan få en hyresnivå så att alla de som saknar bostad skall få en chans till ett eget hem.

Jag får en del kommentarer till bloggen som inte berör det jag skriver om.. I den höga spalten står att kommentarer som är kränkande, personangrepp eller inte berör det jag skriver om publiceras inte. Har lite svårt att förstå hur de tänker som skriver kränkande och elaka kommentarer utan någon som helst koppling till ämnena på bloggen.

Regn och blåst har dominerat lördagens väder. Trots vädret blev det både promenad och en del svamp som hamnade i stekpannan när vi kom hem.
Har en nära släkting som just nu befinner sig på ett hotellrum i Malaysia och i morgon flyger vidare till Manilla på Filippinerna. Han skriver i ett mail att här är vädret skapligt drygt 30 grader varm och solsken klart bättre än i Stockholm med omnejd. Blir aningens avundsjuk.

Tidigare i veckan kom jag i kontakt med en god vän på telefonen som lät lite knepig. Jag tyckte X var olik sig och på en direkt fråga fick jag svaret ont i huvudet och mår illa. Talet var segt men inte sluddrigt. När jag ringde upp igen efter några minuter var det ingen som svarade.
Ringde omedelbart 112 och beställde en ambulans och dörröppning av polisen som tack och lov var där på några minuter. Det visade sig att senare att x fått en propp eller hjärnblödning men nu är på bättringsvägen och troligen inte får några bestående skador. Gissa om jag är glad att jag ringde.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Kul att du verkar på på gång igen
det behövs...
Göran