söndag 2 september 2012

Söndag 2 september. Snickerijobb. Motormek. Vindsurfing o. kitesurfing.

Ledig dag så jag passar på att snickra på friggeboden som vi byggt. Vattlister, täckplåt monterades och knutbräder spikades fast och målades röda. Bra jobbarväder varken för varmt eller kallt. Nu återstår att isolera huset men det får anstå till kommande vår.

Aktersnurran krånglade lite när jag använde den senast. Idag plockade jag isär gashandtag och länksystemet. Ett skevt kugghjul måste bytas ut för att allt skall fungera. Hoppas att den finns som reservdel eftersom motorn nog får betraktas som ganska gammal med sina 44 år. den startar och går bra så jag hoppas att den går att fixa till.
I Askfatshamnen stod vi idag och tittade ganska länge på både vindsurfare och den för mig nya sporten kitesurfing. Det går väldigt fort och en del gör höga hopp med hjälp av vinden.

Inga kommentarer: