tisdag 27 mars 2012

Tisdag 28 mars. ABF. Radon. Ombildning. Lunchmöte. Regionstyrelsemöte.

Att vara revisor i ABF är ett förtroendeuppdrag som jag har sedan ett par år tillbaka. Idag var det dags att efter genomgång av siffrorna och informationsstund med verksamhetsansvarig skriva under revisionsberättelsen. Som vanligt var allt i sin ordning och jag har givetvis stor tillit till den auktoriserade revisorn från E-Y som också tillstyrkte ansvarfrihet.

Radon är ett problem som är svårt att hantera och en hälsofara på många håll i vår region. Jag vet att det runt om i vår region finns "radonhus" som ligger på gränsvärdena för radon. Under de senaste åren har det blivit allt mer uppmärksammat i olika sammanhang och idag fick jag ta del av en rapport som berör ett antal hyreshus med hög radonhalt.
Passade på att äta luch med rapportförfattare och vår presstalesman för att informera mig om läget och hur vi skall agera. Obehaglig läsning i rapporten som ännu så länge är ett arbetsmaterial men ändock väldigt välfylld med fakta.

Under kvällen har vi regionstyrelsemöte med en diger dagordning. Mötet blir som vanligt trivsamt och arbetsklimatet tillitsfullt. Föredragningar om varumärkesstärkande arbetssätt, förhandlingsläget, Stockholmsmodellen, förhandlingsrådet på Kungsholmen, verksamhetsberättelsen, medlemsutvecklingen, projektet på boutvecklingsenheten, kommande fullmäktige, motionsbehandlingen, tidsdisposition, deltagande på Pride m.m. Många ärenden var det men vi blev klara ovanligt tidigt redan kl 20.30.
Jag blev kvar på regionkontoret och avslutade en del olika frågor som dykt upp under dagen föra jag for iväg hemåt för andra gången under kvällen strax före 22.00.

Inga kommentarer: