tisdag 6 september 2011

Tisdag 6 september. SR. Verksamhetsplanering. Varumärket. Prat om bostad. Stockholmshem.



Överläggningarna med regionchefer regionstyrelser förbundsledning och förbundsstyrelse fortsatte idag. En hel del fokus på lokalt arbete med många goda exempel i centrum. Till det hörde givetvis information om hur vi skall jobba med att stärka vårt varumärke.
Frågor och resonemang som engagerade oss alla och ur många olika vinklar och perspektiv. Nyttigt och lärorikt att få ha utbyte med resten av vårt avlånga land.

Inför kvällens "Prat om Bostad" passade vi på att prata Stockholmsfrågor med en av paneldeltagarna. Kändes viktigt att dela med oss av våra kunskaper och erfarenheter.

Efter avslutade överläggningar styrde jag kursen mot Dalarö och vidare in till regionkontoret på Arenavägen7Globen för att prata om Stockholmsmodellen med Syd-Ost föreningen förhandlingsdelegation genemot Stockholmshem.
Ett trivsamt och kompetent gäng som förhoppningsvis fick svar på sina frågor. Vi pratade inte bara Stockholmsmodellen utan även en hel del bostadspolitik.
Under dagen har jag flera samtal med en reporter på SR som ville prata om ett bostadsområde i söderort som har en del problem med skötsel och underhåll. Får se om det blir något inslag i morgon.

1 kommentar:

Kejsare Napoleon sa...

Nu måste jag kommentera ett inlägg som visserligen gjordes onsdag den 31 augusti.
Du anonyme skriver:
"Ingabritt har fått allt om bakfoten."
Då undrar jag om vilka bakfötter som beslut fattats om att felaktigheter i bl.a. tvättstugan inte behöver åtgärdas, utan det räcker med att sätta upp handskrivna lappar med information om att det är fel?

Du anonyme skriver även:
"Det som hänt i Flygvärdinnan har varit jättebra. Saker som inte hänt på massor av år fixas och de boende hjälps åt och är ännu mer rädd om sakerna nu.
Sammanhållningen är mycket bättre nu än innan."
Naturligtvis är det jättebra för de som köpt gården att de är rädda om de fel som uppstår och inte åtgärdar dem, utan fixar dem genom att handskrivna lappar sätts upp om att det eller det inte fungerar.
Det blir ju en mycket bättre sammanhållning då bland köparna på gården, gentemot banken.

Faktiskt exempel;
När jag häromdagen skulle boka en tvätt-tid i tvättstugan, möttes jag av en stor handskriven lapp med information om att en av tvättgruppernas torktumlare inte fungerar och kommer nog att bytas ut, men tvätten kan torkas i torkskåp.
All tvätt går inte att torka i torkskåp, utan måste torkas i torktumlare.
Eftersom det inte går att boka en speciell tvättgrupp, så chansade jag och bokade i hopp om att jag inte skulle få den tvättgrupp med den trasiga torktumlaren.
Men, men, när jag kom till tvättstugan med min tvätt och loggade in så visade det sig att jag fått den tvättgrupp med den trasiga torktumlaren.
Varför det endast var att vända hem igen med tvätten.
Frågan är;
Kan jag dra av på min månadshyra kostnaden för bortlämnande av tvätt, till dess att alla tvättgruppers torktumlare fungerar?