söndag 11 september 2011

Söndag 11 september. Visättra underhåll/reparationer/upprustning. SR.

Jag har tidigare skrivt om Visättra och behovet av reparationer och återställande av utomhusmiljön. Nu har SR gjort ett inslag rörande området.
Klicka på länken och lyssna:http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4688797
I går gick jag och Ewa en lång promenad genom olika bostadsområden ägda av olika fastighetsägare. Det skiftar mellan olika områden men inte så mycket mellan olika fastighetsägare hur det ser ut i olika bostadsområden.
Något som verkar vara olika högt på skalan är utemiljön. Snyggt och fint i planteringar och på gångvägar är det inte överallt för att inte tala om hur skräpigt det är i en del områden under tiden som andra områden är vackra välstädade och riktig strålar välkommen till de som rör sig i området.
Idag har jag jobbat med programmet till vår stora verksamhetskonferens kommande helg. Skall bli fantastiskt roligt att återigen få träffa massor av förtroendevalda och prata verksamhet i bostadsområden och folkrörelsearbete Agenda 2016.
Funderar ibland över vad det är som driver några av kommentatorernas på bloggen. Inlägg som på intet sätt bidrar till debatt utan är mest påhopp.
Tänker nog börja tillämpa vad jag tidigare skrivit rörande kommentarer. Det finns att läsa längst upp till höger på bloggen under rubriken Om mig.

Inga kommentarer: