onsdag 20 maj 2009

Tisdag 19/5 Stockholmsmodellen. Metro. City. SVT. SR. Linjalen Kvarboende i BRF. LH Myran.

Idag släppte vi rapporten med Stockholmsmodellen. Pressrelease och modell kablades ut ca 09.00. Personalen fick info 09.30. Jag lade ut info på Bloggen 09.00. Under dagen har jag fått en hel del positiva reaktioner faktiskt fler spontana samtal och mail än jag räknat med. Oftast hör de som är missnöjda av sig men idag var det tvärtom och det känns bra.
Svt ringde 09.45 och gjorde en intervju via telefon. Citys reporter David Grossman hörde av sig och ställde en hel del kluriga frågor han är alltid väl påläst och därför kommer det alltid borrande frågor. Metro ringde under kvällen och fick förhoppningsvis svar på alla sina frågor.
Radio Stockholm informerade under dagen i nyhetsinslagen. Nu återstår att läsa morgondagens artiklar.
Före lunch träffade jag några representanter från Linjalen på Söder. Oroväckande att det är ny köpstämma på gång trts att BRF tidigare sagt att det blir bara en stämma. Men varför skulle styrelsen i den BRF som finns i kvarteret Linjalen hålla vad de lovat.
Efter lunch träffade jag personal som ville veta mer om uppdraget att få igång nätverk bland hyresgäster som bor i BRF hus och även vilken information och stöd de borde få. Vi gick igenom fullmäktiges och regionstyrelsens uppdrag och delade in det i två ben. Det ena ren information om vilket stöd de enskilda hyresgästerna kan få från regionkontoret och det andra uppdraget att hjälpa till med att bilda nätverk mellan hyresgäster i bostadsrätt.

Under kvällen är jag på bomöte i Lokala Hyresgästföreningen Myran. Ett kombinerat medlems och bomöte. Trivsamt möte med en inbjuden gäst som talade om ungdomsverksamhet själv pratade jag om hyressättning och Stockholmsmodellen.
Väl hemma rasslar det till i telefonen. Det är kommentarer rörande vad media skrivit och olika aktuella frågeställningar och synpukter. Det ser ut som att morgondagen kommer att kräva en hel del arbete och tankeverksamhet.
Lägger ut bloggen strax före 01.00 tar fram en bra bok Kolumnisten av Jan Guillouoch slöar ner mig i en fåtöljen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man känner verkligen att folkhemmet lever när man tittar på bilderna av de som är representerade på alla bo möten.
Eller inte.