tisdag 16 oktober 2012

Tisdag 16 oktober. Reseräkning. Privata delegationen. Tavla.

Större delen av dagen har gått åt till diverse skriv och rapportjobb. Att skriva reseräkning är inte min favoritsysselsättning men idag satte jag av tid till det och kom en bra bit på väg. Ett bra sätt att gå igenom var jag varit och vad jag gjort.

Många möten utanför kontoret blir det. Bomöten årsmöten politikermöten och medlemsmöten är klart dominerande.
Under kvällen har privata delegationen möte. Delegationsledningen är väl förberedda och går igenom vad som hänt hittills i förhandlingarna med fastighetsägarna. Vår lilla förhandlingsdelegation med Greger Björkegren i spetsen är ordentligt "taggade" och fick rejält stöd av den stora delegationens ledamöter. Strategin känns väl genomtänkt och viljan att göra det absolut bästa för hyresgästerna i det privata beståndet är väldigt tydlig.

Idag fick jag en "försenad" födelsedagspresent en tavla målad av en medlem och konstnär Harriet Sonderwall. Motivet är viken nedanför den numera rivna huvudbyggnaden på Rosenön Dalarö. Jag blev både rörd och glad över gåvan. Den kommer vi hänga upp i fritidshuset på Dalarö. Vi vet var den skall hängas upp.

Inga kommentarer: