fredag 24 augusti 2012

Torsdagen 23 augusti. 31/7 124.665 medlemmar. SR. Planering. PUR. Bokföring. Hem och Hyra. Hans Lind.

KTH Professorn Hans Lind skriver i tidningen Bofast att staten borde sätta igång med att bygga åtminstone ett halvt miljon program med hyresrätter läs mer i tidningen Bofast

Planeringen inför kommande konferenser under hösten pågår för fullt. Verksamhetskonferens, förhandlingsupptakt, regionstyrelsens planeringskonferens, orförandemöte och en hel del annat. Målsättningen är att sprida ansvaret mellan min kompisar i regionstyrelsen i görligaste mån. Det blir en hel del spännande inslag och inspel under konferenserna för att vi skall få igång tänket och lyfta blicken framåt.

En väldigt engagerad och duktig förtroendevald gick bort i början på sommaren. idag träffade jag en anhörig och beklagade sorgen samtidigt passade jag på att ta med mig en hel del papper som samlats under åren av den bortgångna. Protokoll, bokföring, verifikationer m.m. allt sorterat i pärmar och givetvis reviderat utan anmärkning. Känns sorgset när jag tänker på vilken kraft Gunvor i LH Kastanjegården var och hur varmhjärtad och alltid lika glad hon var och att hon inte längre finns bland oss.

Hem och Hyra har en artikel om de stora vinsterna bostadsbolagen har och som kommunerna tar ut ur bostadsbolagen. Jag kommenterar det i SR nyhetssändningar under eftermiddagen.

Det fantastiska Projekt Ung i Rågsved rullar vidare med den väldigt driftige och engagerade Ronja vid rodret. Idag var jag tillsammans med PO Brogren och hälsade på och fick en lägesbeskrivning av projektet. Det är massor med aktivitet igång och antalet besökare stiger ständigt.
När jag skrev projektplanen hade jag en försiktig förhoppning om att det skulle kunna gå att nå de uppsatta målen i slutet av det här året. De uppsatta målen har redan uppnåtts och nya utmaningar står och knackar på. Otroligt roligt att allt rullar på och med sådan glädje.

Ett par av mina bloggläsare har väldigt stort engagemang i hur många medlemmar vi har i Hyresgästföreningen Region Stockholm. Om ni är medlemmar så logga in på intranätet. det kan alla medlemmar göra, så hittar ni aktuella uppgifter där.
Under sena kvällen sjösättning av lillbåten för att kunna sportfiska under hösten. Hoppas på en eller annan gädda men framför allt bra abborrmete. Båten är inte vacker men stadig och praktisk.

Inga kommentarer: