onsdag 8 augusti 2012

Tisdag 7 augusti - onsdag 8 augusti. Debattartikel. Mitt i. Hyresgästen. Möten.

Den alltid så aktuella frågan om bostadsbristen i Stockholm dyker upp oftare så här dags på året. Det handlar givetvis om alla unga som kommer till Stockholm för att studera och då behöver någonstans att bo. Tidningarna skriver, radio rapporterar och TV visar intervjuer som alla belyser bostadsbristen.

I går skrev jag en debattartikel på temat gentrifieringen av Stockholms innerstad - bristen på hyresrätter och ombildning av hyresrätter till bostadsrätter.

Min återkommande spalt i tidningen Hyresgästen som jag mailade in i går handlar om demokrati, inflytande och ansvaret som följer med förtroendeuppdraget.

Under hösten tror jag det kommer att vara en hel del fokus på just förtroendevald, uppdraget, ansvaret och konsekvenser. Det blir allt mer viktigt att belysa tydliggöra och tillvarata den demokratiska parlamentariska demokratins inflytande.

Efter att ha tillbringat tisdagen och onsdagen i stan och träffat medlemmar samt företrädare för andra organisationer är jag nu tillbaka på Dalarö och skall försöka vara ledig några dagar till. Har några aktuella ärenden som jag kan klara av att utföra utan att vara på kontoret bland annat sammanfatta dagens möten.

Inga kommentarer: